Divadlo ulice / Theatre of the Street - Lada Hubatová-Vacková - diskuze
Výrobce: UMPRUM
EAN: 9788088308430
Výrobní číslo: 9788088308430
Teoretik Karel Teige ve dvacátých letech minulého století použil slovní metaforu "divadlo ulice" pro pulzující, dynamický vizuálně-akustický děj, který se tou dobou odehrával v centrech větších měst. Měl tím na mysli nejen všudypřítomný dopravní lomoz a ruch, ale i novou urbánní ikonografii, kterou tvořily vývěsní štíty, portály obchodů, osvětlené výkladní skříně, fasádní velkoplošná reklama a blikající neony.
Výkladní skříně s rafinovaně aranžovaným zbožím neušly pozornosti surrealistů, kteří obdivovali jejich absurdní a vynalézavé sestavy, světelné iluminace byly blízké experimentům konstruktivistů, reklamy a nápisy vycházely z moderní typografie a osvědčených postupů, jak získat pozornost kolemjdoucích a "flanérů".Pro pochopení meziválečného modernismu představuje ono pomíjivé "divadlo ulice" klíčové téma, přesto se tato oblast nestala nikterak rozšířeným námětem pro odborné studie.
Tato kniha se snaží najít průsečík mezi obchodem a uměním, mezi "nízkým" a "vysokým", mezi popkulturou, komerční propagací a nezávislou tvorbou.
Publikace obsahuje pět odborných studií, které reklamní praktiky prezentují v kontextu výtvarného umění, architektury, fotografie, filmu a nových technologií spjatých s elektrifikací měst. Místně a časově se studie soustřeďují na rámec Československa vymezený lety 1918-1938 s výběrovými od
Výkladní skříně s rafinovaně aranžovaným zbožím neušly pozornosti surrealistů, kteří obdivovali jejich absurdní a vynalézavé sestavy, světelné iluminace byly blízké experimentům konstruktivistů, reklamy a nápisy vycházely z moderní typografie a osvědčených postupů, jak získat pozornost kolemjdoucích a "flanérů".Pro pochopení meziválečného modernismu představuje ono pomíjivé "divadlo ulice" klíčové téma, přesto se tato oblast nestala nikterak rozšířeným námětem pro odborné studie.
Tato kniha se snaží najít průsečík mezi obchodem a uměním, mezi "nízkým" a "vysokým", mezi popkulturou, komerční propagací a nezávislou tvorbou.
Publikace obsahuje pět odborných studií, které reklamní praktiky prezentují v kontextu výtvarného umění, architektury, fotografie, filmu a nových technologií spjatých s elektrifikací měst. Místně a časově se studie soustřeďují na rámec Československa vymezený lety 1918-1938 s výběrovými od
Parametry
Autor | Lada Hubatová-Vacková |
ISBN | 978-80-88308-43-0 |
Jazyk | český, anglický; česky; anglický, český |
Nakladatelství | Nakladatelství; UMPRUM |
Počet stran | 372 |
Rok vydania | 2021 |
Rok vydání | Rok vydání; 2021 |
Vazba | brožovaná; vázaná |
Žánr | Naučná |
Cena od 630 Kč - 1 074 Kč v 4 obchodech
Dotazy, recenze a diskuze k Divadlo ulice / Theatre of the Street - Lada Hubatová-Vacková
Přidat dotaz
Přidat rezenci, hodnocení
Přidat rezenci, hodnocení
Jungmann Jan: Holešovice-Bubny, V ObjeNightflyers and Other StoriesVodácký zpěvníkSurprise Lovetoyset - sadaProcvičování pravopisu - ČJ pro 4. ročKřížová výprava proti albigenskýmVelký německo-český slovník pro veřejnŠaría pre nemoslimov - Warner BillVeselá bída
- Kahuda VáclavRed Famine : Stalin's War on Ukraine
Pod hladinou - Samolepková knížka
Dějepis 7 pro základní školy Středověk
Přidat dotaz