Jak obehrát železnou oponu - Počítačové hry a participativní kultura v normalizačním Československu - Jaroslav Švelch
Výrobce: AKROPOLIS
EAN: 9788074703171
Výrobní číslo: 9788074703171
Historie počítačových her v Československu 80. let byla donedávna považována za pouhou poznámku na okraj velkých dějin tohoto média, které se odehrávaly v USA a v Japonsku. Kniha Jak obehrát železnou oponu však ukazuje, že u nás za normalizace vznikla jedinečná herní scéna, jejíž analýza může obohatit studium počítačových her i populární kultury. Místní programátoři totiž patřili k prvním na světě, kdo hry soustavně používali k vyprávění osobních příběhů i k politickému aktivismu.
Kniha Jaroslava Švelcha, původně vydaná na sklonku roku 2018 u MIT Press, je postavena na více než čtyřiceti rozhovorech a studiu archivního materiálu, a to včetně dochovaných her. Na příbězích místních amatérských programátorů mapuje počátky hraní a tvorby her pro osmibitové mikropočítače na československém území. Vychází při tom z přesvědčení, že počítačoví amatéři jsou prototypickým příkladem aktivního publika a svébytnou fanouškovskou komunitou. Jedná se tedy o práci, jež kombinuje prvky historiografie s kulturálními a mediálními studii.
První část knihy se zabývá obecně kontextem počítačového hobby. Sleduje marné pokusy o výrobu domácích modelů mikropočítačů a debaty o (ne)dostupnosti počítačové techniky. Přináší příběhy vytrvalých nadšenců, kteří své počítače dováželi či pašovali ze Západu a ukazuje, jakým způsobem tyto zá
Kniha Jaroslava Švelcha, původně vydaná na sklonku roku 2018 u MIT Press, je postavena na více než čtyřiceti rozhovorech a studiu archivního materiálu, a to včetně dochovaných her. Na příbězích místních amatérských programátorů mapuje počátky hraní a tvorby her pro osmibitové mikropočítače na československém území. Vychází při tom z přesvědčení, že počítačoví amatéři jsou prototypickým příkladem aktivního publika a svébytnou fanouškovskou komunitou. Jedná se tedy o práci, jež kombinuje prvky historiografie s kulturálními a mediálními studii.
První část knihy se zabývá obecně kontextem počítačového hobby. Sleduje marné pokusy o výrobu domácích modelů mikropočítačů a debaty o (ne)dostupnosti počítačové techniky. Přináší příběhy vytrvalých nadšenců, kteří své počítače dováželi či pašovali ze Západu a ukazuje, jakým způsobem tyto zá
Parametry
Autor | Jaroslav Švelch |
Druh | 1920x1080 (FHD) |
ISBN | 978-80-7470-317-1 |
Jazyk | Česky; česky; český |
Nakladatelství | Akropolis; Nakladatelství |
Počet stran | 416 |
Rok vydania | 2021 |
Rok vydání | 2023; 2021; Rok vydání |
Vazba | brožovaná; brožovaná bez přebalu |
Žánr | Odborná; Žánr |
Cena od 199 Kč - 416 Kč v 6 obchodech
Obchody, které prodávají Jak obehrát železnou oponu - Počítačové hry a participativní kultura v normalizačním Československu - Jaroslav Švelch
Zobrazit historii ceny Jak obehrát železnou oponu - Počítačové hry a participativní kultura v normalizačním Československu - Jaroslav Švelch
Historie nejnižsí ceny Jak obehrát železnou oponu - Počítačové hry a participativní kultura v normalizačním Československu - Jaroslav Švelch. Porovnání obchodů, které prodávají Jak obehrát železnou oponu - Počítačové hry a participativní kultura v normalizačním Československu - Jaroslav Švelch.
ZelenáVatikánsky denník III - Karol SidorKusánský Mikuláš O čem je vědaPsaní předpon a předložek pro 5. - 8. Icon U2Kid's Box Level 3 Activity Book with OYankee Candle Aromatická svíčka ClassiArabčina konverzáciaVystřihovací číslice a znaménka pro 1.Dejiny Uhorska ako ich nepoznáte StratBlatný Marek: Psychologie CeloživotníhJak zvládnout syndrom vyhoření - Najdě