Consultu všichni znáte jako špičku v oboru vybavování kanceláří. To, co vždycky uměli perfektně, bylo spojit ohromující design s perfektní funkčností. Protože jak se říká, design bez funkčnosti je umění. Proto možná někoho překvapilo, že nově se v nabídce firmy objevily i bytové vůně. Proč?



Zaujmeme klienty novými smysly

Vždy jsme se zaměřovali na zaměstnance. Na perfektní vybavení, logické uspořádání prostoru a příjemný pocit v kancelářích. Jenže kanceláře nejsou jen o zaměstnancích. Jsou i o klientech. Úroveň prostorů kanceláří a reprezentativních prostorů prudce stoupá. A je čím dál těžší se odlišit a na první pohled zaujmout. Napadlo nás proto, zaujmout klienty novými smysly. Vůní. A zdá se, že je to skvělý krok.“, uvedl majitel společnosti Consulta, Michal Kalenda.



Čich jako důležitý smysl v marketingu

Čich je mocný lidský smysl. Kolikrát se vám stalo, že při závanu známé vůně se vám vybavil zdánlivě dávno zapomenutý zážitek? Tento jev je psychologii nazýván jako „Proustův efekt“, podle Proustova románu „Hledání ztraceného času“, ve kterém vypravěč spojuje chuť piškotu s pocitem dávného štěstí. Firmy ve snaze odlišit se od ostatních a působit na emoce a dlouhodobou paměť klientů se na čich začínají zaměřovat jako na jeden z nových možností marketingu.



Pro koho je provonění firemního interiéru vhodné?

Pro každého. Perfektní jsou vůně pro firmy s více pobočkami (klientům se spojí známá vůně a i v novém prostoru, třeba v jiném státě si stále připadají „jako doma“), ale i pro hotely, čekárny, wellness, fitness centra, kanceláře a mnoho dalších.

Příjemná vůně je uklidňující, zapamatovatelná, pomáhá tvořit tvář firmy a odlišit se od ostatních.